Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


Verbális és non-verbális kommunikáció


Verbális kommunikáción magát a beszédet értjük, nonverbális kommunikáción pedig az egyéb, nem nyelvi úton kifejezett információ átadást; ilyen a hangszín, hangsúly, a mimika, a gesztusok, a testtartás, a térközszabályozás, stb. Meglepő módon, egy szemtől szembeni élő párbeszédben az átadott információ csupán 9%-a származik a verbális tartalmi közlésből, a többi 91%-ot az egyéb non-verbális kommunikációs csatornáinkon közvetítjük. Tehát valójában nem csak az a lényeg, hogy mit mondunk, hanem az is nagyon fontos, hogy hogyan. Ezért a hatásos kommunikációhoz szervesen hozzátartozik, hogy testünk és arcunk rezdüléseit ellenőrizni és irányítani tudjuk, és képesek vagyunk felismerni partnerünk non-verbális jelzéseit.

A nonverbális csatornán általában a következő információk áramlanak a beszéddel párhuzamosan:

érzések az aktuális szituációval, kommunikációval kapcsolatban (metakommunikáció)
önbemutatás, szelfprezentáció
az aktuális témával kapcsolatos érzések kifejezése
a beszélőpartnerrel kapcsolatos érzelmek és viszonyok kifejezése
aktuális hangulat és én-állapot kifejezése
az interakcióra vonatkozó elvárások és igények kifejezése

Egy jó kommunikátor tehát a beszéd során nem csak a retorikai eszközökkel él, hanem a nem verbális információ olvasására és tudatos használatára is képes.

Fontos azonban, hogy a verbális és nem verbális kommunikáció összhangban legyen egymással. Ennek hiánya (a hazugság) éppen akkor a legjobban felismerhető, ha a kimondott szavakat nem a hozzájuk tartozó testbeszéd vagy mimika kíséri. Ezt a viselkedést inkongruensnek nevezzük. Az inkongruens kommunikációt a beszélőpartnerünk mindig észleli, még ha ez nem is tudatosul nála, és bizalmatlanságot kelt benne.

Minden ember számára mind a magán- mind az üzleti életben nyújtott sikerességhez egyaránt rendkívül fontos a nonverbális jelzések felismerése és helyes értelmezése, illetve kongruens használata. A vezetői, értékesítői, tárgyalói vagy kapcsolattartói poszton dolgozók mindennapi munkájának viszont elengedhetetlen része a kommunikáció nyílt és rejtett üzeneteinek dekódolása - vagyis az ő számukra kiemelten javasolt a kommunikációt fejlesztő tréning.


A hatékony kommunikációról bővebben itt olvashat!


Tudjon meg többet a kommunikációs tréningekről, vegye fel a kapcsolatot a Cégtréning csapatával ide kattintva



cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015