Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


Tréning gyakorlatok


A dramaturgia eszközeit használják a csoportkohézió és a szociális készségek fejlesztésére. Olyan csoportok számára ajánlott, akik már jobban ismerik egymást, és képesek egymás társaságában fel is oldódni. A játékok végén mindig fontos a megbeszélés: az érzések és tapasztalatok cseréje.

ODÜSSZEUSZ-JÁTÉK

Egy kiválasztott játékos alakítja Odüsszeuszt. A többi csoporttag keres magának egy helyet a teremben és kigondol egy szituációt, amelybe majd igyekszik bevonni az arra vándorló Odüsszeuszt. A kiválasztott "hős" elindul az útjára: külön-külön minden csoporttaghoz odamegy a teremben. Akihez odalép, az bevonja őt az általa elképzelt szituációba - ez lehet egy baráti, szerelmes, fenyegető, semleges vagy stb. helyzet, amire Odüsszeusz saját belátása szerint reagálhat. Érdemes előre kiadni a játékosok számára, hogy a kiválasztott játékossal szembeni attitűdjüket, érzelmeiket szőjék bele valamilyen játékos formában az általuk megkreált jelenetbe. Így nem csak jó játék, de ön- és csapatismereti út is az Odüsszeuszunk számára ez játék.

TELEFON

A kezdő játékos úgy tesz, mintha felvenne egy telefont, és beszélni kezd bele. Mondanivalóját a csoport egyik tagjának címzi, de az ő nevét nem árulja el, sőt utalást sem nagyon tesz rá. Addig beszél így, amíg az illető magára nem ismer. Ekkor ő "válaszol" a hívásra, majd hozzá kerül a híváskezdeményezés joga. Ha véletlenül valaki más veszi fel, akkor "téves hívás" közlésével el kell utasítani, és folytatni kell a telefonálást, amíg az igazi címzett magára nem ismer.
A játék különleges helyzetet teremt, ami eleinte zavarba ejtő, de egyúttal szórakoztató. Nagy ráhangolódást és empátiát igényel mindkét fél részéről, hogy valóban ráutaló információk nélkül, pusztán a hangsúlyozásból, hangszínből és más nem verbális jegyekből ki lehessen találni, hogy ki a hívott fél.

LAKATLAN SZIGET

Közöljük a játékosokkal, hogy a terem egy sziget, és kijelöljük a határait, hogy hol kezdődik a víz. Ezután megkérjük a csoport tagjait, hogy rendezzék be úgy ezt a szigetet, hogy ők maguk alkossák a részeit. Mindenki eldöntheti, hogy hová helyezkedik és mi szeretne lenni: pl.: pálmafa, kókuszdió, majom egy fán, stb. Ha mindenki megtalálta a helyét és identitását, akkor a játékvezető körül jár és mindenkit kikérdez arról, h ő micsoda és mit csinál ott. A játék során a csoporttagok általában részben tudatosan, részben tudattalanul, kiábrázolják a csoportban elfoglalt helyzetüket, a csoporttal kapcsolatos érzéseiket. Mindenképp érdemes ezeket az érzéseket és gondolatokat megosztani és megbeszélni a játék után.

VARÁZS-AUTÓMOSÓ

Fantáziajáték, amely nagyfokú feloldódást és együttműködést igényel a csoporttagoktól.
A játékosok két sorban egymással szemben felállnak egymástól kb. 1 méter távolságra. Ez a folyosó lesz az autómosó. Az első kiválasztott játékos és a játékvezető az autómosó elejéhez állnak, ahol a játékvezető kikérdezi a játékost, hogy milyen autó ő, milyen a márkája, színe, évjárata, stb., majd azt is megtudakolja tőle, hogy miért kereste fel a csodálatos autómosót: milyen jellegű javításra mosásra, szerelésre volna szüksége, stb.. Például: Ő egy régi Skoda, aminek defektes az egyik kereke, megrepedt a szélvédője, stb.. Ha az autós elmondta az igényeit, akkor elkezdhet áthaladni az autómosón, ahol a csoport tagjai játékos formában végrehajtják rajta az igényelt változtatásokat: kicserélik a kerekét, fényezik, mossák, stb.

Amikor végigért az autó az autómosón, akkor a játékvezető már a másik végén várja, megkérdezi, h milyen lett, és hogy meg van-e elégedve az eredménnyel. Ezután egy következő játékos haladhat át az autómosón. Ha nem túl nagy a csoport, akkor érdemes minden tagra sort keríteni. Ha túl nagy a csoport, vagy túl kevés az időnk, akkor a marginalizált helyzetű csoporttagokat érdemes kiválasztani autónak.

Ez a játék szimbolikus formában építi újra a csoporttagok megkopott önbecsülését. Az autómosón áthaladó játékos azt éli át, hogy a csapattársai segítenek neki, "kijavítják a hibáit", törődnek vele, gondoskodásban részesítik. Ezzel párhuzamosan az autómosóban "dolgozó" tagok átélik, hogy segítenek a csapattársuknak, együtt dolgoznak a csapat egy tagjáért, és ezáltal, elköteleződnek az adott csoporttag jobb megítélésben és további segítésében.
Kiváló csapatépítő játék, csak megfelelően oldott, kissé regresszív hangulat szükséges hozzá.

A játékok felhasználásával kapcsolatban semmilyen felelősséget nem vállalunk. A gyakorlatok csak képzett tréner vezetése esetén garantálnak pozitív eredményeket. A játékok több verzióban elérhetők az ezzel foglalkozó szakemberek körében.


Amit fontos tudni a játékos feladatokról!

A névtanulós játékokról bővebben itt olvashat!

A drámapedagógiáról bővebben itt olvashat!

Szociometrikus játékok ide kattintva!




cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015