Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


Tárgyalástechnikák


Alapvetően két fajta tárgyalási technika létezik: az együttműködő és a versengő. Ezeken belül természetesen még rengetegféle technika létezik, de ez a két fő meghatározó forma akár egy tárgyaláson belül egyszerre is előfordulhat.

Ahhoz, hogy sikeresen tárgyaljunk, ismernünk kell a tárgyalási trükköket, fogásokat, egyrészt azért, hogy védekezhessünk ellenük, hiszen tárgyalópartnereink is használják azokat - másrészt azért, hogy mi is megfelelően alkalmazzuk azokat.

A
tárgyalástechnikai tréningen a résztvevő a következőket tanulja meg:

hogyan készüljünk fel a tárgyalásra,
mik a tárgyalás szakaszai
hogyan kérdezzünk
melyek a bizalomerősítő magatartásformák
mik az áralku szabályai
melyek az alapvető tárgyalási taktikák és hogyan védekezzünk ezek ellen (pl. a"korlátozott felhatalmazás" taktikája, a kontraszthatás taktika, a blöff, a jó fiú-rossz fiú trükk, a fenyegetés, az érzelmi nyomásgyakorlás, ígéret és ígérgetés)
hogyan zajlik a tárgyalás utógondozása
hogyan zajlanak a delegációs tárgyalások
milyen tárgyalási dimenziók vannak, és hogyan érdemes ezeken belül mozogni? (pl. A tárgyaló lehet engedékeny v. makacs; alárendelődő v. domináns; joviális v. ellenséges; nyitott v. elzárkózó)

A tárgyaló feleket elhelyezhetjük egy képzeletbeli tengelyen annak megfelelően, hogy milyen attitűddel, hozzáállással lépnek be a tárgyalási helyzetbe:

Ennek a dimenziónak az egyik szélső oldalán a "kemény" tárgyalófél áll- vagyis a nagyon versengő, erőteljesen érdekérvényesítő, és kevéssé kompromisszum-kész partner, a másik végén pedig a "puha" - vagyis megegyezésre hajló, együttműködő partner, aki képes saját érdekeiből engedni. Minden tárgyalópartner ezen a tengelyen elhelyezhető valahol, annak megfelelően, hogy mennyire kész a megegyezésre, mennyire hajlandó az alkalmazkodásra. Nyilvánvalóan a "puha" partnerekkel könnyebb dolgunk van, de vannak olyan stratégiák is, amelyek éppen a "kemény" ellenfelek ellen lehetnek igazán működőképesek.

Annak eldöntéséhez, hogy mi magunk milyen megközelítés szerint lépjünk be a tárgyalási folyamatokba, nyilvánvalóan a helyzet és a tárgyalófél megfelelő ismerete is szükséges. Sőt, a legtöbb tárgyalás során ezek az attitűdök inkább dinamikus folyamatokként jelennek meg, vagyis egy tárgyaláson belül váltakozhatnak is. Hosszú távon azonban érdemes olyan köztes stratégiát kidolgozni, ami egyszerre megfelelően érdekérvényesítő és kompromisszum-kész.


További cikk olvasása a tárgyalástechnika tréningekről.



__ Prezentációs és média tréning Vezetői szerep Tréning-tervezés Ügyfélszolgálatok Kiégés Kommunikációs tréning tematika
cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015