Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


Szolgáltatási szektor


A szolgáltatás azon tevékenységek gyűjtőneve, amelyek szükségletek kielégítésére jöttek létre, a fejlett társadalmakban azonban szolgáltatási szektor néven ez konkrét iparággá alakult. Sőt, a három legfontosabb gazdasági ágazat egyike. A szolgáltatás tehát olyan munkavégzés, melynek eredménye értékkel bír (legyen ez akár a vevő elégedettsége). A termelés és szolgáltatás közötti különbség pedig a végtermék kézzelfoghatóságában van. Egy szabó ruhát varr, egy asztalos bútort készít, ez a folyamat a termelés. Azonban ha az asztal lába billeg, ezért javításra vissza viszik, már szolgáltatásnak hívjuk, hiszen míg a termelés végeredménye (az asztal) értékesíthető, addig a szolgáltatás végeredménye egy állapotban nyilvánul meg, adott esetben az elégedett ügyfélben. Szolgáltatók például a biztosítók, egészségügyi intézmények, szórakoztató jellegű helyek, tanácsadó cégek stb.

Ha egy vállalat ezzel foglalkozik, vagy csak valamilyen szinten részese a szolgáltatószektornak, komoly elvárásokkal kell szembenéznie. Nincs könnyű dolguk a munkavállalóknak, hiszen a szolgáltató szektor termékei sem igazán kézzel foghatóak, az ezzel kapcsolatos feladatok pedig igazán sokrétűek, több szempontból meg kell felelni a kihívásnak. Fontos az, hogy jó probléma megoldó és kommunikációs képességgel rendelkezzenek az itt dolgozók, ügyfél orientált felfogásuk legyen, a stressztűrő képesség megléte, a szervezőkészség és a változások rugalmas kezelése.

A tréningek ebben nyújthatnak óriási segítséget, úgy mint az ügyfélkapcsolatok tréning, amely az ügyféllel szembeni lojalitásra, nyugodt helyzetkezelésre és megértésre ösztökél, tanít. A tréning segítségével a résztvevő képes lesz bizalom kiépítésére az ügyfelekkel, könnyebben nyit majd, és a kellemetlen, kínos helyzeteket nyugodtan és higgadtan megoldani. Meg lehet tanulni azt is, hogyan keltsünk pozitív első benyomást, teremtsünk tartós kapcsolatokat és képviseljük megfelelő módon és hatékonyan a vállalat érdemeit, értékeit. A motiváció, jó kommunikáció, feszültségtűrés és asszertív közös munka elérésében nyújthat segítséget.

A stressztűrés növelésére kifejezetten jó lehet a konfliktuskezelés tréning, sok egyéb más mellett. A konfliktuskezelési tréning segít abban, hogy bizonyos konfliktusokat megelőzzünk, részletes ismereteket nyújt előbb általánosan a konfliktuskezelési technikákról, és azok alkalmazásairól, majd az egyéni viselkedési formákat is feltárja, ki hogyan reagál adott helyzetben, segít tudatosítani és megismerni, kezelni saját jellemzőinket konfliktushelyzetben. Lehetőséget ad a kipróbálásra, jártasságot lehet szerezni különböző konfliktuskezelési stílusokban-szituációk által.

A szektoron belül nagyon lényeges az is, hogy csapaton belül jól tudjanak dolgozni az emberek, egymásból is a legjobbat hozzák ki, amellett, hogy magukra is figyelnek. Ennek eredményes kivitelezésében segíthet a csapatépítő tréning. Itt a munkatársaknak lehetőségük van arra, hogy jobban megismerjék egymást, összecsiszolódjanak, meglássák egymás gyengéit és erényeit, vagy akár olyan
önismereti pontokat fedezzenek fel saját magukon, ami eddig ismeretlen volt számukra. Ez a tréning a csapat együttes fejlesztésére koncentrál, kreatív feladatokon, bizalom és kalandjátékokon keresztül. Nem csak a csoportkohéziót erősíti, de kialakul egy csoporttudat, egymásra számítás-egymással számolás, valamint segít a cég képével jobban azonosulni, összetartani.

Alapelvárás ezeken kívül az eredményorientáltság és kitartás, a minőségi munkavégzés mellett, amiben természetesen nagy segítségre lehet a fentebb már említett motivációs, célorientáltság tréning.

Az ügyfél-orientáltság az egyik legfontosabb fogalom is, ehhez természetesen elengedhetetlen a jó tárgyalótechnika. Fontos azoknak a stratégiáknak, taktikáknak az elsajátítása, amelyek számunkra eredményessé teszik a folyamat kimenetelét. A
tárgyalástechnika tréning célja, hogy a résztvevők ezeket megismerjék, megtanulják, és adott helyzetben jól mérlegelve ki tudják választani a megfelelőt, célravezetőt, és alkalmazni azt. A kulcs az, hogy mindkét fél számára előnyös feltételek mellett záruljon a tárgyalás, s a tárgyaló által használt önérvényesítő kommunikáció magában foglalja a partner igényeit is.

Ha szolgáltató szektor, akkor mindenképpen valamiféle értékesítésről van szó. A munka ezen része is íratlan szabályokkal van körbevéve. Az értékesítési tréning képessé teszi a résztvevőket arra, hogy az ügyfelek bizalmát elnyerjék, ráhangolódjon a problémájára és adott esetben könnyedén kezelje a problémát, magabiztosan viselkedjen. Olyan technikák elsajátítását teszi lehetővé, amelyek segítségével sokkal hatékonyabban, könnyebben tudnak értékesíteni a munkavállalók, természetesen az erkölcsi normákon belül, az ügyfél igényeit teljesítve. Ahhoz, hogy egy vállalt jól teljesítsen ebben a szektorban, a sok elvárás mellett kiemelten fontosan a tréningek.


További cikk olvasása a nagyvállalati tréningekről

Tudjon meg többet a tréningekről, vegye fel a kapcsolatot a Cégtréning csapatával

cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015