Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


Kríziskommunikációs tréning


Bármely szervezettel előfordulhat, hogy krízishelyzetbe kerül. Ilyen helyzet lehet egy baleset, munkaügyi per, jogi eljárás, vagy rágalmazás. Ezek a krízisek azért veszélyesek, mert fenyegetik a cég jó hírnevét - és ha nem kezeljük őket, az súlyos károkat okozhat. Megfelelő kommunikációval azonban a folyamat visszafordítható, sőt, esetenként egy krízis a vállalat javára is válhat.

A kríziskommunikáció olyan kommunikációs szaktevékenység, amely válsághelyzetben a szervezet működési zavarainak leküzdését szolgálja. A megfelelő krízis-kezelés minimalizálja a károkat, gyorsan és hatékonyan elhárítja a probléma okát, sőt, ezen túlmenően, fejlődési lehetőséget is lát az elkövetett hibákból való tanulásban. A professzionális válságkezelés elengedhetetlen fontosságú a hosszú távú sikeresség érdekében.

A hatásos kríziskommunikáció kulcsa, hogy a szervezet rendelkezik egy krízistervvel, vagyis fel van készülve a lehetséges krízishelyzetekre.

A krízistervet két fázisban kell létrehozni:

Első fázis: Előtervezés (Pre Planning). Ismerni kell a szervezetet veszélyeztethető tényezőket, rizikókat. Ehhez meg kell ismernünk a cég pontos tevékenységi körét, piaci helyzetét, az adott szektorban és területi egységben elfoglalt pozícióját, valamint azokat az esetleges veszélyforrásokat, amelyek gyengíthetik vagy alááshatják a cég pozitív imázsát és előmenetelét.
Ezután egy mindenre kiterjedő válságterv készül, amely az összes lehetséges krízishelyzethez egy megfelelő részletességgel kidolgozott cselekvési forgatókönyvet rendel.

Második fázis: A válsághelyzet felbecsülése és enyhítése. Ehhez létre kell hozni a krízist lemenedzselő csoportot (Crisis Management Team). Ez részben a vállalat vezetőségéből részben pedig külső szakemberekből összeálló válságstáb, amely mindazokat a személyeket tömöríti, akik a legalkalmasabbak a helyzet orvoslására. A továbbiakban ennek a teamnek lesz a feladata, hogy a korábban előre elkészített krízistervet a gyakorlatba átültesse, illetve az adott helyzetre alkalmazza.

Válság-kommunikációs tréningjeinken felkészítjük a vállalat munkatársait az esetlegesen bekövetkező krízis helyzetek kommunikációs aspektusainak kezelésére. Tréningünkön elméleti és gyakorlati ismerteket kapnak a résztvevők, melynek segítségével jelentősen mérsékelhetik a válsághelyzetek kommunikációs eredetű kárát. A tréningen modellezhetők krízishelyzetek a vállalat kríziskommunikációs terve ellenőrizhető az egyes szituációs helyzetek begyakorolhatók.

Szolgáltatásunkat olyan szervezetek számára is ajánljuk, amelyek valamilyen
nagyobb változás elé néznek, vagy megnövekedett kríziskockázattal rendelkeznek.


Tudjon meg többet a kríziskommunikációról és a válsághelyzetek kezeléséről, vegye fel a kapcsolatot a Cégtréning csapatával




cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015