Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


Kommunikációs tréning tematika


A vállalati tréningek általában meghatározott tematika szerint folynak le. Ahhoz, hogy egy cég jobb működését, sikerességét trénereink segítségével elérjük, először a problémát szükséges azonosítani, a tünetek kezelését megelőzően és az okokat megszüntetni.

A tréningek során, trénereink feltérképezik azt, hogy mik a főbb probléma területek, és kielemezik a változást igénylő területet elméletben, a résztvevőkkel együtt. A második rész a cselekvési fázis, amikor a gyakorlatba átültetve valódi tapasztalatot és rutint szereznek a problémás területen való megoldási eszköztárban, ellenőrzésben, megfigyelésben (természetesen nem minden tréninghez van szükség két fázisra).

Egy példán keresztül bemutatva jól látszanak a tréning tematika fázisai:

Ahhoz, hogy valóban változást érjen el egy tréning, alapos felmérést szükséges végezni. Ugyan több tréningnél megegyezik az, hogy a tematika két részre oszlik, tervezési és megvalósítási fázisra, minden cégnek külön a saját helyzetének megfelelő tematika is készül. Ez felméri nem csak a problémákat és azok okait, az igényeket is, hiszen hatékony változáshoz nagyon fontos a pontos reprezentáció.

A változásmenedzsment tréningen például mindenképpen szükség van egy változásmenedzsment workshopra, majd egy változások vezetése tréningre. Ez a tréning a legtöbb esetben közép- vagy felső vezetőknek szól. Elméleti része aktívan használható tudást ad a változásszervezés, tervezés, irányítás, ellenőrzés mikéntjeiből. Az elemzés a külső és belső környezeti tényezők felmérésével, analízisével kezdődik és szintézisével folytatódik, azaz a kettő összeegyeztetésével. Kiemelkedően fontos rész a termék audit.

Itt, a döntés megszületésénél (vagyis, hogy kell-e változtatni) stratégiai opciók áttekintése és választása zajlik. Szervezeti struktúramódosítás és új létrehozása, cégkultúra elemzés, valamint az üzleti folyamatok átszervezése történik. Fontos lépcső az erőforrás allokáció és ellenőrzés. Ha mindez megtörtént, a vezető tudni és érteni fogja, mit is miért szeretne változtatni, a változásmenedzsment befejeződött.

Ekkor indul a másik dimenzió, avagy a képessé tevés. A vezetőkben először is tudatosítani kell a változás fontosságát, hogy halaszthatatlan módosításokra van szükség a sikeres működés szempontjából. A tréning olyan vezetői készségek fejlesztését hangsúlyozza, mint a meggyőző érvelés és jó prezentációs technika. A vezetőnek ki kell osztania a csapatszerepeket, összeállítani a megfelelő összetételű team-et, ennek meghatározó szerepe van. Majd közösen kialakítanak egy jövőképet, egy megvalósítható stratégiát, és megtanulják ezt kommunikálni. A tréning megtanít az akadályelhárításra, a teljesítmény javításának megtervezésére, valamint az elismerés ideális kifejezésére. Üzleti környezetben nagyon lényeges jelenség a jutalmazás, óriási motivációs szerepe lehet. Ezek után a sikerek megerősítése következik, esetleges további változások kieszközölése, új projektek és támogató emberek felvétele, a változtatásban résztvevők előléptetése, felvétele. Az új szervezeti struktúrát pedig gyökeresen be kell építeni a szervezet életébe, tovább folytatni, a haszon és termelékenység serkentő viselkedést és működést meg is kell tartani, a sikerekkel összefüggésben kezelni.

A tematika tehát tartalmaz egy elméleti tudásszerzés részt, ahol nélkülözhetetlen dolgokra való ráébresztés történik, majd ezt a gyakorlatba is átültetve a tematika második fázisával valódi tapasztalatokat szerezve lehet akár változáskezelés, akár kríziskommunikáció tréning segítségével céges renomét szerezni.


Tudjon meg többet a kommunikációs tréning gyakorlatokról, vegye fel a kapcsolatot a Cégtréning csapatával




cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015