Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


Képzés vagy tréning?


A nagyobb cégeknél dolgozók már biztosan részt vettek legalább egy csapatépítő tréningen, csakhogy nem biztos, hogy valódi tréningen fejlesztették együttműködésüket és tudásukat.

Hogyan is zajlanak a valódi tréningek? Miről is szólnak ezek a speciális képzések, melyek a munkatársak számára nemcsak azt jelentik, hogy közösen buliznak, hanem képességeket is fejlesztenek, koncentráltan kaphatnak a munkavégzéshez szükséges háttérismereteket és a megszerzett tudást rögtön alkalmazzák is. Legkedveltebb tréning területek a változásmenedzsment,
tárgyalástechnika, konfliktusmenedzsment, kommunikációs és csapatfejlesztő tréningek de a lista még nem teljes.

Egy nagyobb tréningeket kínáló cég honlapján 30-40 fajta képzést kínálnak a vállalkozóknak, vállalkozásoknak. Külön csoportokra oszthatóak a vezetői, humánerőforrással foglalkozó szakembereknek szóló, az üzleti sikereket elősegítő és a szervezeti munkát gördülékenyebbé tevő képzések. Átlagosan egy-egy ilyen program fejenként 130-190 ezer forintba körül mozog. Miben különböznek ezek a tréningek azoktól a munkahelyi buliktól, amik arról szólnak, hogy az együtt dolgozók közösen is szórakoznak?

A tréningszervező cégek szerint a munkahelyi képzések segítenek abban, hogy a munkatársak koncentráltan kapjanak a munkájukhoz elvégzéséhez szükséges háttérismereteket és rögtön alkalmazzák is az új tudást. A tréningek ezzel szemben a munkahelyi csapatok és teamek fejlesztéséhez az együtt dolgozás minőségének javításához, a konfliktusok hatékony kezeléséhez és a jobb kommunikációhoz segítenek hozzá.

Azoknak a kisebb vállalkozásoknak van a legnagyobb szüksége tréningekre, amelyek nem működnek még kiegyensúlyozottan,
hatékonyságuk nem optimális. Ennek oka, hogy a gyors növekedés, vagy a nehezedő gazdasági helyzet olyan kihívások elé állítja a kkv-kat, amelyekkel eddig még nem találkoztak. Természetesen nem könnyű döntés pénzt áldozni a tréningekre, de ,ár középtávon is egy cég vagy vállalkozás sorsa függhet a humánerőforrás megfelelő kihasználásával.

Bár a tréningek drágának tűnnek, a sikeres hazai és nyugati vállalkozások példája azt mutatja, hogy elengedhetetlenek a versenyképessé és a szolgáltatás minőségének javításához. A befektetés a tréningben megtérül, a sikerekért a trénereknek piaci árat kell fizetni.

Nagyon gyakran hallhatunk kommunikációs tréningekről, akár a munkahelyeken, akár a felsőoktatásban. Azt mondják ezekre a tréningekre, hogy sok mindent megtanulhatunk önmagunkról, másokról és a saját kommunikációnkról is. Céges környezetben a másokkal való kommunikáció megismerése és hatékonyságának növelés az elsődleges szempont.

Amennyiben valaki üzleti tárgyalást tanul, nagyon fontos cél, hogy értsük azt, hogyan tudjuk meggyőzni a másikat. A kommunikáció nem mindig verbális, fontos, hogy lássuk a másikon, milyen szándéka van, hol tart a meggyőzés folyamatban, és ahhoz tudjuk igazítani a kommunikációnkat.

Ha tréninget választunk több szempontot is figyelembe kell venni. A céges saját célt kell mindenekelőtt meghatározni, érdemes definiálni a problémákat, az elérendő hatást majd megnézni a tréner végzettségét, céges tréninget kínáló cég szakértelmét.

Találkozhatunk az outdoor tréning kifejezéssel is, ami azt jelzi, hogy épületen kívül zajlik. Lehet ez kinti akadálypálya, szabadban végzett gyakorlat vagy feladat, csoportos játék vagy természetben szerzett élmény. Önmagában egy vadvízi evezés vagy falmászás vagy lovaglás még nem jelent tréninget. Ezek az eszközök csak egy megfelelő tréning keretben tréning tematikában ágyazva alkalmazhatók hatékonyan.

A vezetőknek még mindig nagyon kevés információjuk van arról, hogy ezek a tréningek mire valók pontosan. Nagyon sok cég ezt nem akarja tanulásra használni, sokszor outdoor tréningnek hívják azt, amikor valamilyen szabadidős programot szerveznek. Elmennek wellness hétvégére, ahol ugyan együtt vannak, de nincs folyamata, nincs megbeszélés, hiányzik a szakmai beállítódottságú tréner és a tréning koncepció. Önmagában persze nagyon jó, ha rekreációs lehetőségeket kapnak az alkalmazottak. De ezzel még ha mondjuk kommunikációs problémák vannak, akkor azok nem oldódnak meg. Nem használódik ki az a tudás, amelyet egy szakmailag képzett tréning cég trénere képes nyújtani.

A tréningezés tehát akkor hasznosul a cég erőforrásai között, ha megfelelő szakmaisággal valósul meg.


Olvassa el bővebb tréning ajánlatunkat a csapatépítésről itt.

Tudjon meg többet a Cégtréning trénereiről itt!


Tudjon meg többet a tréningekről, vegye fel a kapcsolatot a Cégtréning csapatával



cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015