Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


Aktuális


Mennyibe kerül manapság egy céges tréning?

Milyen a jó együttműködés a cégen belül?


Mennyibe kerül manapság egy céges tréning?

A tréningek sokszínűségéről, hatékonyságáról számtalanszor olvashattunk már, arról azonban ritkán szól a fáma, hogy mindez mennyibe kerül a munkáltatónak? Utánajártunk, hogy 1-1 beosztottra számolva mennyit kell fizetnie a vállalatoknak a néhány napos speciális tréningekért.

Sokszor hallhatunk a tréningek komoly hatékonyságnövelő hatásáról, sokszínűségéről, indoor / outdoor jellegéről és még sorolhatnánk. De hogy egy gyönyörű, nívós szállodában megszervezett tréning mennyibe is kerül a cégek számára, arról jóval kevesebbet hallani.

Legyen az fél-, vagy egynapos-, esetleg többnapos-, vagy akár hetes komplex üzleti tréning, az árakban nincs sok eltérés az egyes szolgáltatók között. A tréningeken általában az árban benne
foglaltatik az ebéd és az elfogyasztott frissítő, továbbá a tréning teljes anyaga, amit a résztvevők érkezésükkor kaphatnak készhez. Ha távolabb esik a helyszín lakhelyünktől, cégünktől, a szállás költségét legtöbb esetben magunknak -tehát a vállalatnak- kell állni, ami egy hosszú hétvégés tréning esetén bizony komoly pluszkiadást jelenthet. De lássuk az átlagos részvételi árakat!

Az értékesítési tréningek átlagos piaci ára 100-120.000 forint körül mozog, amely speciálisabb formák - mint a tárgyalástechnika az értékesítési gyakorlatban, vagy az ügyfélközpontú értékesítés - elérheti a 150.000 forintot is. Ezeket az értékesíti tréningeket általában kétnapos időtartamra szervezik a nagyobb hatékonyság érdekében. Persze kevesebb idő és pénzkeret híján igénybe vehetünk egynapos értékesítési tréningeket is, ezek 50-70 ezer forint között
ingadoznak.

A projektmenedzsment tréningek esetén széles skálán mozognak az árak attól függően, hogy hány napos és milyen extra szakmai gyakorlati tudást biztosít egy tréning. Az átlagosan háromnapos projektmenedzsment szakmai tréningek 200.000 forintos átlagköltségtől indulnak, de nem szokatlan a 250.000 forintos részvételi díj sem.

Csapatépítő tréning - amelytől joggal remélhetünk sokat. Árát tekintve jól tesszük, ha alaposan körbenézünk a neten, hiszen lévén hogy csapatunk akár több tagjának - legjobb esetben az összes tagjának - részvétele is elengedhetetlenül fontos a tréningen, így mélyen a zsebünkbe kell nyúlni egy ilyen tréning esetén. Egynapos formája 50-70.000 forinttól felfelé indul - hasznosságát tekintve pedig mindenképpen a 2 vagy többnapos csapatépítő tréningek ajánlhatóak.

A szervezeti kommunikációs tréninget gyakran vonják össze a prezentációtechnikával, mégis jobb, ha külön tréning formájában veszünk részt rajta lévén, hogy igen nagy területet fog át mindkét témakör. Mindkettőnél átlagosan 90.000 forintos részvételi díjra számíthatunk, ám a kívánt tréning kiválasztásakor mindkét téma esetén különösen ügyeljünk a programbeosztásra. A drágább ennél a tréningfajtánál gyakran egyben jobb, tartalmasabb is!

Motivációs tréning - a tréning, amelyen mindenképpen érdemes részt venni! A körülbelül 2-3 napos tréningek átlagára 200.000 forint között mozog, ám ezért cserébe új megvilágításban motiválhatjuk alkalmazottainkat. A várható hatékonyság megkérdőjelezhetetlen.

Konfliktuskezelő tréning - a kisebb szolgáltatóknál - már kétnapos formában 80.000 forinttól elérhető és hatékonysága legtöbb esetben már egynapos tréning esetén is kimutatható.

A vezetői készségfejlesztő tréningeket már jóval magasabb piaci áron ajánlják. Itt jóformán az átlag 200.000 forinttól felfelé a leggazdagabb kínálatot találhatjuk. A határ a csillagos ég - pénzben, térben, időben egyaránt, hiszen választhatunk akár többhetes tréningeket is, külföldön-belföldön, tengerentúlon egyaránt. Nem mellékes azonban, hogy a sokszor horribilis költségeket a legújabb piaci vezetési elméletek gyakorlati elsajátításának haszna gyakorta messze felülmúlhatja.

Jó tudni, hogy a tréningek bizonyos mértékét - megkötésekkel - a szakképzési hozzájárulás terhére is elszámolhatjuk és pályázatot is igénybe vehetünk a tréningköltségek finanszírozására. Mindemellett az sem elhanyagolható tény, hogy a tréningek kiváló motivációs-, és hatékonyságnövelő eszközök lehetnek. Egyes tréningszervező cégek szerint egy adott időszak - hozzávetőlegesen 2-3 hónap - elteltével átlagosan 20-30 %-os hatékonyságnövekedés várható a vállalatnál egy valóban jó tréning végeztével. A legfontosabb mégis az, hogy a tréningbe fektetett idő és pénz csakis akkor térül meg cégünknek, ha egy arra nyitott, valóban motiválható csapatot, személyeket, kulcsembereket tisztelünk meg a tréningen való részvételük finanszírozásával.


Forrás: HR portál alapján


Milyen a jó együttműködés a cégen belül?

A jó együttműködés egy csoporton vagy vállalaton belül azt jelenti, hogy mind az alkalmazottak egymás közötti kapcsolatai, mind a beosztottak és a felettesek közötti kapcsolat egyaránt jó - vagyis mind horizontálisan, mind vertikálisan nyílt a kommunikáció és pozitív az általános beállítottság. A jó együttműködés nyílt kommunikációt jelent: a nyílt kommunikáció pedig a cég számára hatékonyságot a dolgozók számára pedig elégedettséget hoz.

Miért jó a cégnek?

- hatékonyabb kommunikáció és problémamegoldás
- gyorsabb reakció az igényekre
- magasabb szintű szervezettség lehetőségét teremti meg a jó emberi kapcsolatok által
- motiváltabb és elégedettebb alkalmazottak
- optimalizált a stressz - így a leghatékonyabb
a munkavégzés
Miért jó a dolgozóknak?

- biztonságérzetet ad
- erősíti az önértékelést
- identitást ad az által, hogy azonosulási lehetőséget kínál a cég céljaival
- a stressz nem fokozódik elviselhetetlenné
- közösségi érzést ad, és kiemel a társas magányból

Hogyan javítanak az együttműködésen a tréningek?

Már közép- és rövidtávon is számíthat rá az a cégvezető, aki csapatát tréningre küldi, hogy a munka hatékonysága fokozódik, a munkahelyi hangulat pedig pozitív irányban megváltozik.

A tréningek során az alkalmazottak megismerik egymást, ráhangolódnak egymásra, kitapasztalják, hogyan hozhatnak ki legtöbbet a csapatból. Ugyanakkor nem csak egymást, hanem önmagukat is jobban megismerik, ami által képesek lesznek túllépni saját határaikon, valamint egyre jobbak lesznek a kapcsolatteremtő képességeik is. Az önismeret és a másokkal való jó kapcsolat fenntartásának képessége egyenes arányban van egymással, sőt, egymást erősítik. Az önismeret növekedésével ugyanis a szociális érzék és a másokkal való interakció is javul - a jó emberi kapcsolatok pedig magasabb önismeretre vezetik az embert.

Ezeket a folyamatokat nagyban meggyorsítják a képzések, különösen a csapatfejlesztő tréningek. Ezeknek egyik fő eleme az empátiás készség fejlesztése. Az empátia a másik helyzetébe való beleélés képessége - egy olyan eszköz és fegyvert, aminek a jelentőségét sokan nem ismerik fel. Pedig a jó empátiás készséggel rendelkező ember sokkal sikeresebb a kooperációban, könnyebben alkalmazkodik, de könnyebben is vezet másokat - sőt, helyzeti előnyben van a szociális helyzetek megítélésében és befolyásolásában.

Másrészt a tréningek előzetesen felkészítenek várható és váratlan helyzetek kezelésére is. A tréningek olyan helyzeteket szimulálnak, amiket a való életben a legtöbb alkalmazott szíve szerint inkább elkerül - itt azonban kénytelen (többé-kevésbé játékos formában) szembesülni a kényelmetlen szituációkkal. A résztvevők a tréningeken biztonságos körülmények között gyakorolhatják a legextrémebb vagy legtöbb problémát okozó szituációkat is - ezáltal tapasztalatot és bátorságot nyernek. A legtöbb tréningről kikerülő személy bátrabb lesz, és kész lesz szembenézni olyan problémákkal és konfliktusokkal is, amelyek elől korábban elfordult volna.

Mind a társas készségek javulása, mind a tapasztalat és bátorság elnyerése gyakorló helyzetekben ahhoz vezet, hogy az alkalmazottak magabiztosságot, talpraesettséget és rugalmasságot sajátítanak el. Ezek által pedig nagyobb elégedettség mellett, nagyobb teljesítményre lesznek képesek, mint korábban.

A tréningek a csoportok számára is tartogatnak előnyös hozadékokat: a résztvevőkben erősödik a csoportidentitás, az összetartás érzése, az egymás segítésének készsége, a csoporton belül pedig nő a társas facilitálás (serkentés) és javul a hangulat, nő a kooperáció.

A jó munkahelyi kapcsolatokat megalapozó tréningeknek tehát egy a kulcsa: ha jó a csoportdinamika, ha összetartó és erős a csoport, akkor az jó a cégnek és jó az egyéneknek is. Ha pedig a vállalatnak jól megy, és az egyének is jól érzik magukat, akkor az tovább fogja erősíteni a csoportkohéziót is - ami tovább erősíti a jó együttműködést.


Forrás: Cégtréning.hu


További cikk olvasása a csapatfejlesztő tréningekről itt!

Tudjon meg többet a Cégtréning trénereiről itt!



cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015