Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


A nevek memorizálását segítő játékok


DOBOM A LABDÁT

Körben állva elmondjuk a neveket, majd dobálunk egy labdát. Aki a labdát dobja, elmondja, hogy kitől kapta és azt is, hogy kinek adja tovább. Pl.: Zsolttól kaptam, Ildikónak dobom.

NÉVLÁNC vagy ALLITERÁLÓ NÉVLÁNC

A kezdő játékos elmondja a nevét, majd a mellette állónak már az előző nevet és utána a sajátját is el kell mondania. A harmadik játékosnak már két nevet kell bemondania és utána a sajátját is, és így tovább. A sorban utolsó
játékos már mindenki nevét fel kell, hogy sorolja, mielőtt elárulná a sajátját.

A játék színesíthető úgy, hogy mindenki egy alliteráló őrá illő melléknevet tesz a neve elé, pl: Válogatós Veronika, Igazságos István, stb. A játék így érdekesebb, és a jellegzetes nevek is jobban megmaradnak a játékosok emlékezetében.

SZÉKEK SORA

A játékosok a székeiket egymás mellé állítják sorba, majd felállnak rájuk és elmondják a nevüket sorba. Ha végeztünk a nevek elsorolásával, akkor kezdődik az igazi feladat: ábécé sorrendbe kell rendeződni a keresztnevek szerint úgy, hogy senki nem léphet le a földre, csak a székeken szabad lépkedni, mozogni.

KÉZFOGÁS

A játékosok párokba rendeződve kört alkotnak. A párok egymással szemben állnak a kör kerületén. Intésre indul a bemutatkozás: az egymással szemben állók kezet fognak és elmondják a nevüket, majd tovább haladnak és egymás után sorban kezet fognak az ellentétes irányból érkezőkkel. Fontos, hogy mindezt ritmikusan tegyék, különben egy játékos hibája miatt az egész sor elakadhat. Ha mindenki figyel, akkor nem csak a neveket tanuljuk meg, hanem egymásra is hangolódunk.

ZSIPSZ-ZSUPSZ

A játékosok körben ülnek, valakinek nem jut hely, ő középen áll. Miután mindenki elmondta a nevét, a középen álló rámutat valakire és azt mondja: 'zsipsz' - ekkor az illetőnek meg kell mondania a jobb oldali szomszédja nevét. Ha viszont azt mondja: 'zsupsz', akkor a bal oldali szomszéd nevét kell megmondania. Aki téveszt, vagy túl lassan válaszol, az elveszíti a helyét, és neki kell beállnia a kör közepére. Ha a középen álló azt mondja: 'Zsipsz-zsupsz', akkor mindenkinek fel kell állnia és helyet kell cserélnie minél gyorsabban, nehogy ő maradjon szék nélkül.

FEJBECSAPÓS

Körben állunk (esetleg ülünk), a kör közepén állónál van egy összegöngyölt újságpapír, vagy más puha (!) ütőeszköz. Valaki a körből bemond egy nevet, a középen állónak pedig meg kell próbálnia minél hamarabb ráütni a név tulajdonosának fejére. Az, akinek a nevét mondták úgy védheti ezt ki, hogy mielőtt lecsapnák, gyorsan bemond egy másik nevet a csoportból, így a középen állónak már azt a személyt kell fejbe kólintania. Ha a neveket már ismerjük, akkor úgy variálható a játék, hogy mindenki állat, tárgy vagy egyéb kategória szerint választ magának nevet, ekkor ezeket kell megjegyezni, és gyorsan lecsapni, ha bemondták.


A játékok felhasználásával kapcsolatban semmilyen felelősséget nem vállalunk. A gyakorlatok csak képzett tréner vezetése esetén garantálnak pozitív eredményeket. A játékok több verzióban elérhetők az ezzel foglalkozó szakemberek körében.


A tréning gyakorlatokról bővebben itt olvashat!

Szociometrikus játékok ide kattintva!




cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015