Cégtréning - professzionális tréningek
Csapatépítő tréning
Kommunikációs tréning
Időgazdálkodás tréning
Konfliktuskezelés
Üzleti kultúra
Változásmenedzsment
Tárgyalástechnika
Vezetői tréning
Multikulturális tréning
Interkulturális tréning
Prezentációs tréning
Értékesítési tréning
Panaszkezelő tréning
Kríziskommunikáció
 


Belső PR


A belső PR (Public Relations) a belső, szervezeten belüli hatékony kommunikáció biztosítását jelenti. A jó belső PR a különböző szervezeti egységek közötti, valamint a vezetők és beosztottak közötti megfelelő információ áramlást eredményezi, és egyúttal minimalizálja az informális kommunikáció negatív hatásait.

A belső PR nemcsak azért fontos, mert gyorsítja és elősegíti a teljesítményt és a döntéshozatalt, hanem azért is, mert a szervezeti kultúrát nem csak a vezetők, hanem minden egyes tag külön-külön és együtt is alakítja, így a szervezet minden tagja hozzájárul a szervezetről kialakult megítéléshez, imázshoz.

Ha tehát megfelelő képet szeretnénk kialakítani a cégünkről, akkor el kell érnünk a vállalat munkatársainak a megfelelő informáltságát és a vállalattal való azonosulását.

A belső PR fejlesztésének az a lényege, hogy a menedzsment részéről minden fontos információ eljusson a legutolsó emberig is, illetve viszont; a vezetésnek tudomása van minden olyan kérdésről és tényről, amely a döntési folyamatban releváns.

A kommunikáció akkor jó egy cégen belül, ha mind vertikálisan (függőlegesen), mind horizontálisan (vízszintesen - vagyis az adott szinten belül) szabad és hatékony az információ-áramlás. Ehhez az szükséges, hogy kiépüljenek a cégen belül azok a csatornák (mind hivatalos, mind félhivatalos, és akár informális szinteken is), amelyek garantálják ezt a gördülékeny információ-cserét. A jó belső PR kialakítása és folyamatos fejlesztése garantálja, hogy mind a hétköznapi, egyszerű munkanapokon, mind feszült helyzetekben, krízises, vagy krízis közeli szituációkban nem akadhatnak el létfontosságú információk a kommunikáció egyik szintjén sem.

A belső PR eszközei:

vezetők találkozása a beosztottakkal
közös rendezvények, tréningek, ünnepek
belső telefonhálózat
kiadványok, intézményi lap
faliújság
audiovizuális eszközök
egyéb eszközök

A belső PR fejlesztése több lépcsős folyamatban zajlik. Szakembereink először megvizsgálják a cég jelenlegi belső kommunikációját, kielemzik annak hatékonyságát, igyekeznek feltárni a hiányosságait, majd ezek után, javaslatokat tesznek a vezetőségnek az esetleges változtatásokra. Ezután, összhangban a menedzsment elképzeléseivel, segítenek gyakorlati szinten is beindítani az új technikák és eszközök használatát. Legvégül leellenőrzik és tesztelik az új kommunikációs rendszer hatékonyságát, arra törekedve, hogy az garantálja a lehető legoptimálisabb információ-áramlást a cégen belül.


További cikk olvasása: Külső PR sajtókapcsolatok, ügyfelekkel való kapcsolattartás, kormányzati, önkormányzati kapcsolatok.

Tudjon meg többet a tréningekről, vegye fel a kapcsolatot a Cégtréning csapatával


cégtréning, coaching, csapatépítő tréning, csapatépítés, személyiségfejlesztés, pszichodráma, személyiségismeret, krízis kommunikáció, konfliktuskezelés
Aktuális
Coaching
Csoportok
Tréningek
Módszertan
Képzés
Szakirodalom
Trénerek
Hivatkozások
Kapcsolat
Partnerek
Referenciák
Cégtréning - www.cegtrening.hu - céges tréningek, szervezetfejlesztés © 2002-2015